27 Ocak 2013 2 Yorum Devamı →

Sünuhat, 17.Ders

01/27/2013


وَلاَ يَتَّخِذْ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللهِ

Binler nüktesinden bir nükte:

Sofiye meşrebinden kat-ı nazar, İslâmiyet vasıtayı red, delili kabul ve vesileyi nefiy, imamı ispat eder. Başka din vasıtayı kabul eder.

Bu sırra binaendir ki, Hıristiyanda servet ve rütbece yüksek olanlar, ziyade dindardır. İslâmiyette avam ise, servet ve rütbece yüksek olanlardan ziyade dine merbuttur. Zira bir zîrütbe enaniyetli bir Hıristiyan, ne derece dinde mütesallip ise, o derece mevkiini muhafaza ve enaniyeti okşar, kibrinde imtiyazından fedakârlık etmez. Belki kazanır.

http://erisale.com/#content.tr.15.328

Email this to someonePrint this pageShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest
Kategori: Dersler

Okuyucu Yorumları

  1. zss dedi ki:

    Meselâ, hararet ve ziya sana bir âyine vasıtasıyla gelir. Sen de, güneşe karşı minnettar olmaya bedel, âyineyi masdar telâkki edip, güneşi unutup, ona minnettar olmak divaneliktir.Evet, âyine muhafaza edilmeli, çünkü mazhardır….. Vesilelikten fazla, feyiz noktasında makam verilmemek lâzımdır.

  2. zss dedi ki:

    53:00 civarıdaki kısım bence çok dikkat edilmesi gereken ve alemimizde boşluk, şüphe,açık bir nokta bırakmayacak şekilde bizim için kesin olması gereken bir mesele. Kainatın Allah’a şehadeti, an be an bismillah diye nidaları, sebeplerin asla zerre kadar hakiki tesir sahibi olamaması hep bu mananın alemimizde oturmasına bakıyor. İktiran meselesi de bu noktada çok çok mühim. Her ocağın üstüne çaydanlığı koyduğumda suyun kaynıyor olması, ateşin olmamasının suyun kaynamamasına sebep olması, suyun kaynamasının hakiki sebebi ateştir ve ona bağlıdır anlamına asla gelmez. Su kaynaması ayrı, ateşin yanıyor olması apayrı işlerdir, ancak adetullah içerisinde daima birlikte gelirler. Mesela, sürtünmeden dolayı ısı açığa çıkar diyen kişi, ısının açığa çıkmasına sebep olarak sürtünmeyi gösterir. Neden ısı açığa çıkıyor dediğinizde, çünkü sürtünme var der ve soruyu soran da sanki cevabını almış gibi, “ha tamam” der, anlamış gibi yapar fakat hala sürtünmenin ısı açığa çıkarması için arka planda yapılıyor olan şuurlu faaliyeti ve o faaliyetin failini söylemiş değildir. Halbuki bunlar birbirinden ayrık ve bambaşka olaylardır. Eğer kainatın tasarımında sürtünmeden her zaman soğukluk açığa çıksaydı, aynı kişi bu sefer soğukluğun sebebini sürtünme hareketi olarak açıklayacaktı. Bu olayları birbirine bağlayan ve daima birlikte yaratan, orada ısı oluşturma kabiliyetine ve yaratma sıfatlarına sahip olmayan zerreler, moleküller veya camidat değildir. Onların faal ve kudretli Halık-ı Zülcelalleri öyle murad etmiş ve her zaman da öyle yaratmıştır. Sübhanallah…

Fikrinizi Paylaşın